יישור שיניים תחתונות: מה כדאי לדעת

יישור שיניים תחתונות: מה כדאי לדעת

יישור שיניים תחתונות: מה כדאי לדעת שיניים הן אחד מחלקי הגוף החשובים ביותר, והיישור שלהן חיוני לבריאות השיניים הכללית שלך. אם השיניים שלך אינן במצב הנכון, אתה עלול להסתיים עם חורים, בעיות שיניים אחרות, או אפילו שן אבודה.

מטרת יישור השיניים

ישנן סיבות רבות מדוע חשוב ליישר שיניים כראוי. יישור נכון יכול לעזור לך להימנע מחורים, להפחית את הסבירות לנזק לשיניים ולשפר את החיוך שלך. הסיבה הנפוצה ביותר לצורך יישור שיניים היא כאשר אחת או יותר מהשיניים שלך לא מיושרות. זה יכול להיגרם על ידי מספר גורמים, כולל: -תאונת ילדות שגרמה לשן שנפלה -שינוי בנשיכה במהלך הבגרות, כגון כאשר אתה עובר מרמת טיפול עליונה לנמוכה (למשל, ממקלדת ידנית למקלדת אלקטרונית) -תורשה גנטית -שתלים דנטליים (שיכולים לגרום לשיניים להזיז לאורך זמן) אם אינך בטוח אם השיניים שלך לא מיושרות, קבע פגישה עם רופא השיניים שלך. הוא או היא יכולים לעשות צילומי רנטגן כדי לקבוע את היקף הבעיה ולתת לך תוכנית ספציפית לתיקון שלה.

סוגי הליכי יישור

אם אתה חושב על יישור שיניים, יש כמה דברים שכדאי לדעת. להלן שלושה סוגים נפוצים של הליכי יישור והיתרונות שלהם: -כתרים: כתר הוא חתיכת חומרה דנטלית בהתאמה אישית המשמשת ליישור שיניים מחדש. הם משמשים לרוב לתיקון פגמים עמוקים (יותר משן אחת רחוקה מהמיקום הנכון שלה), אך ניתן להשתמש בהם גם לתיקונים קלים. כתרים יכולים להחזיק מעמד בין 6 חודשים לכל החיים, תלוי בתנאים שבהם הם משמשים. הם בדרך כלל די סבירים, ומטופלים רבים מוצאים אותם יעילים מאוד. -Invisalign: Invisalign הוא סוג פופולרי של יישור שמשתמש במיישרים פלסטיק שקופים המוחדרים לתוך השיניים דרך פתחים קטנים שנעשו בשיניים הקדמיות (הנקראים פורטלים). המיישרים מזיזים את השיניים למקומם המתאימים, ואז מתמוססים בהדרגה עם הזמן. אין צורך בכתרי מתכת או בסוגריים - רק ביקורים קבועים אצל רופא השיניים כל שישה חודשים כדי להסיר את המיישרים לפי הצורך. Invisalign הוא בדרך כלל פחות יקר מכתרים, והוא גם נוח יותר מכיוון שאין סוגריים מתכתיים או חוטים שנוגסים בחניכיים.

היסודות של יישור

יישור השיניים שלך הוא אחד הגורמים החשובים ביותר בקביעת בריאות הפה שלך. לסת מיושרת כהלכה תסייע במניעת מחלות חניכיים, עששת ובעיות שיניים אחרות. ישנם כמה סוגים שונים של יישור שאתה עשוי להתעניין בהם: צפיפות או צפיפות יתר: זה כאשר השיניים מרוחקות קרוב מדי זו לזו או מוערמות זו על גבי זו. זה יכול לגרום לבעיות בלעיסה, דיבור ונשימה. צפיפות יתר נגרמת לרוב משילוב של גנטיקה והיגיינת פה לקויה. -יישור חזיתי: שתי השיניים הקדמיות (החותכות המרכזיות בלסת) צריכות להיות בגובה אחת עם השנייה והמרווח ביניהן (הרווח הבין שיניים) צריך להיות שווה. זה עוזר ליצור בסיס אחיד לשאר השיניים ומונע אי התאמות נשיכה, המכונה גם "לסתות". יישור חזית מושגת בדרך כלל באמצעות טיפול אורתודונטי. -יישור לרוחב: יישור לרוחב כולל הזזת שתי השיניים הקדמיות (חותכות מרכזיות בלסת) לכיוון צד הלסת (לרוחב).

מה גורם לשיניים להתיישר בצורה לא נכונה?

אם יש לך שיניים שאינן מיושרות כראוי, זה יכול לגרום למספר בעיות. בתור התחלה, זה יכול להוביל לכאבי שיניים ובעיות שיניים אחרות. בנוסף, לסת מיושרת לא נכונה עלולה לגרום לכאבי ראש וצורות אחרות של כאב. אם היישור לא מתוקן, זה יכול אפילו להוביל לאובדן שיניים. על מנת להימנע מבעיות אלו, חשוב לדעת מה גורם לשיניים להתעוות מלכתחילה. ישנם מספר גורמים שיכולים לתרום ליישור שיניים לא נכון. חלקם כוללים גנטיקה, דיאטה, פעילות גופנית ומוצרי Oral-B. עם זאת, התורמים הגדולים ביותר הם תאונות ילדות וטיפול שיניים לא נכון. אם אתה חווה אחד מהתסמינים הבאים, הקפד לראות רופא שיניים להערכה: אי נוחות בעת לעיסה או נשיכה; כאבי ראש; כאבי TMJ (מפרק טמפורומנדיבולרי); תפקוד לקוי של TMJ (לחיצה או קפיצה בעת לעיסה); רגישות למזונות חמים וקרים; היגיינת פה לקויה; יציבה לקויה; כאבי צוואר או נוקשות; הזיל ריר; קושי בדיבור או בבליעה; הצהבה של שיניים. אם אתה חווה אחד מהתסמינים הללו, חשוב לבדוק אותם על ידי רופא שיניים בהקדם האפשרי.

הסוגים השונים של בעיות יישור שיניים

אם אתה כמו רוב האנשים, אתה כנראה חושב על שיניים כעל יישור ישר. במציאות, שיניים יכולות להיות במגוון בעיות יישור, מה שעלול להוביל למספר בעיות דנטליות. להלן מבט על הסוגים השונים של בעיות יישור שיניים ומה כדאי לדעת עליהן. בעיות יישור שיניים: החותכות אינן מיושרות בעיית יישור השיניים הנפוצה ביותר היא כאשר החותכות (השיניים הקדמיות) אינן מיושרות. המשמעות היא שאחת או יותר מהחותכות ממוקמות יותר מדי קדימה או אחורה מדי על עצם הלסת. כאשר זה קורה, זה מגביר את הסבירות שפלאק יצטבר על השיניים הקדמיות ויוביל לעששת ומחלות חניכיים. כדי לתקן חותכת שאינה מיושרת, ייתכן שרופא השיניים שלך יצטרך להתאים את עצם הלסת באמצעות גבס או גשר. בעיות יישור שיניים: שיני הכלבים לא מיושרות בעיית יישור שיניים נפוצה נוספת היא כאשר שיני הכלבים (השיניים הקדמיות בחלק העליון והאחורי) אינן מיושרות. זה קורה כאשר שן כלבית אחת או יותר נופלת מאחור או נדחפת כנגד שן כלבית אחרת.

כיצד ליישר נכון את השיניים

אם אתה חובב שיניים לבנות בוהקות, תרצה לוודא שהן מיושרות כראוי. יישור נכון לא רק נראה נהדר, אלא הוא גם עוזר לשיניים להחזיק מעמד זמן רב יותר. להלן ארבעה טיפים להשגת השיניים התחתונות במקום הנכון:
  1. פנה לרופא שיניים באופן קבוע כדי לעבור בדיקות והתאמות קבועות. בדרך זו, תהיו בטוחים שהשיניים שלכם תמיד במצב הנכון.
  2. השתמש במחזיק שיניים בכל פעם שעיפת שיניים. זה ימנע מהשיניים שלך להזיז בזמן שהן מתרפאות.
  3. היעזרו ברופא יישור שיניים או מומחה אחר לרפואת שיניים אם אתם נאבקים להשיג התאמה נכונה בעצמכם. הם יכולים לעזור לך ליצור תוכנית המותאמת במיוחד לצרכים ולמטרות שלך.
  4. היו סבלניים - יכול לקחת קצת זמן כדי להכניס את השיניים למקום הנכון, אבל התמורה שווה את זה!

כיצד צריכות להתיישר השיניים התחתונות?

יישור שיניים תחתונות: מה כדאי לדעת מתי היה התור האחרון שלך לרופא השיניים? אם אתה לא בטוח, שאל את רופא השיניים שלך. יישור השיניים חשוב לבריאות הפה הכללית, וניתן לשפר אותו עם ביקורים קבועים אצל רופא השיניים. להלן שלושה דברים עיקריים שכדאי לדעת על יישור שיניים:
  1. השיניים התחתונות שלך צריכות להיות בשורה מושלמת עם השיניים העליונות. זה נקרא יישור "לקסילרי". אם השיניים שלך לא מיושרות, זה יכול להשפיע על הדרך שבה אוכל ושתייה עוברים דרך הפה שלך, מה שיוביל לבעיות כמו עששת או מחלת חניכיים.
  2. ישנן מספר דרכים שונות שבהן ניתן ליישר את השיניים שלך. הסוג הנפוץ ביותר הוא יישור "קוספיט", שבו חוד השיניים התחתונות (הנקודות שבהן הם מתעקלים לתוך עצם הלסת העליונה) מתיישרים בצורה ישרה עם שתי נקודות המגע העיקריות על המשטחים הקדמיים של השיניים העליונות - השורשים ו משטחי לעיסה. זה בדרך כלל ההתאמה הטובה ביותר עבור אנשים שלועסים הרבה. יישור קוספיטי הוא גם בדרך כלל טוב למי שיש כוח נשיכה חזק.
  3. יישור "טסיות דם" כרוך במיקום הצלחות התחתונות של השיניים העליונות שלך על הצלחות התחתונות של התחתונות שלך.

איך אמור להיראות יישור שיניים נכון?

יש כמה דברים שכדאי לדעת על יישור שיניים נכון. יישור נכון פירושו שכל השיניים שלך נמצאות באותו מיקום ביחס זו לזו ולחניכיים שמסביב. כאשר השיניים מיושרות כראוי, זה יכול לשפר את החיוך שלך ואת בריאות השיניים הכללית. ישנם מספר גורמים שיכולים להשפיע על יישור השיניים, כולל גודל השן, צורת השן, צורת עצם הלסת ומיקום הלסת. זה יכול להיות קשה להשיג יישור שיניים תקין בעצמך, אז ייתכן שתצטרך לראות רופא שיניים לעזרה. עם זאת, ישנם כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי לעזור לשפר את הסיכויים שלך להשיג יישור שיניים מיטבי: -לנקות את השיניים באופן מקצועי כל שישה חודשים או לפי הצורך. הצטברות על השיניים יכולה לגרום להן לצאת מהיישור. -נקוט באמצעים כדי לתקן בעיות בגודל עצם הלסת או השן. אם יש לך, למשל, מנשך יתר או תת מנשך, ייתכן שתצטרך לעבור ניתוח כדי לתקן את הבעיה. -אם אתה מתקשה להשיג יישור שיניים תקין, דבר עם רופא השיניים שלך על אפשרויות טיפול אפשריות.

איך מתקנים שיניים תחתונות לא מיושרות?

אם יש לך שיניים תחתונות שגוי, ייתכן שרופא השיניים שלך יוכל לפתור את הבעיה על ידי התאמת השיניים או הלסת. ייתכן שתצטרך גם לעבור פלטה או ניתוח.

מהו תהליך יישור השיניים?

יישור שיניים הוא תהליך התאמת השיניים כך שיהיו במצב וביישור הנכון. תהליך זה נעשה בדרך כלל כאשר שיניו של אדם מתחילות להיות עקומות או לא מסתדרות. ישנן מספר טכניקות שונות שניתן להשתמש בהן כדי להשיג יישור שיניים, אך הנפוצה ביותר נקראת יישור שיניים. יישור שיניים הוא סוג של טיפול שיניים המשתמש בטכניקות שונות על מנת לקבע את שיניו של אדם במקומן הנכון.

שאלות נפוצות

יישור שיניים תחתונות: מה כדאי לדעת מהי הדרך הטובה ביותר ליישר את השיניים? הדרך הנפוצה ביותר ליישור שיניים היא באמצעות פלטה בהתאמה אישית. עם זאת, ישנן גם דרכים אחרות ליישר שיניים. אם אתה שוקל פלטה אך מודאג מהעלות, אתה יכול לשקול את Invisalign. הליך זה משתמש בסוגריים ברורים ונשלפים הממוקמים ישירות בחלק הקדמי או האחורי של השיניים שלך. אתה לובש אותם כמה חודשים, ואז הם מוסרים. אפשרות נוספת היא Odontoplastie (המכונה גם ניתוח שיקום שיניים). זה כרוך בהסרת חלק מהשיניים שלך והחלפתן בשיניים מלאכותיות או גשרים. תצטרך לקבוע תור ולדון באפשרויות שלך עם רופא שיניים.   https://naturalbeauty.co.il/?p=1254&feed_id=800

Comments

Popular posts from this blog

האם יש דרך להיפטר מכתמי שמש אחת ולתמיד באמצעות טיפולים טבעיים?

מהו ספריי שיער הטוב ביותר לנשים

המדריך שלך לניתוח הרמת חזה: מה זה ואיך זה עובד